» Eftersnack » Inför match » Sundsvall HK » Allt om Handboll

; Olle Fandén

Thomas tog upp dig i A-laget som trettonåring, hur känns det att ha
honom som tränare igen?
- Det känns bra, jag har respekt för honom och det är kul att spela under honom

I år blev du valt till kapten i A-laget, hur kommenterar du det?
- Kul, det är en ära

Vad är dina uppgifter och talanger som kapten?
- Vara en förebild i laget och styra i svåra situationer
Åldern kan spela in, jag kanske är bra på att peppa laget
Spelarna valde mig så de får svara på det

Vad ska du göra i år för att hjälpa laget så mycket du kan?
- Bidra med ett bra defensivt spel och ge mina lagkamrater en trygghet
framåt och bakåt, ska jag försöka
På sidan gäller det att vara en bra kamrat

Vem har imponerat på dig mest än så länge?
- Fredrik har varit väldigt bra men laget i sig har presterat bra
Det är kul att Jonte kommit igång
Men då jag måste välja någon så blir det Oskar Gill, han har en bra spelförståelse,
och vill faktiskt även spela bakåt och gör det bra
Han tar en bra roll, jag kan lita på honom och låta honom och sköta uppvärmningen
Han är en strålande vice kapten


Tack Olle!

Johan Nordin


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback