» Eftersnack » Inför match » Sundsvall HK » Allt om Handboll

; Simon Gröning

Simon Gröning är 20 år och målvakt i A-laget
Han gör nu sin tredje säsong i herrlaget

Du har IFK Gnarp som moderklubb, hur kommer det sig att
du idag spelar med Sundsvall?
-Det är en lång historia, det blev inget lag i Gnarp så jag och Alexander
valde därför att byta till Sundsvall, kändes som de bästa alternativet

Vad säger du om säsongen än så länge?
- Säsongen som helhet är bra! Det är bra stämning på träning, på match men
även på sidan av handbollen

Är du nöjd med din insats?
- Överlag är jag nöjd men visst har jag haft sämre dagar även jag samtidigt
som jag är extra nöjd med andra

Vad krävs av dig och laget för att vi skall fortsätta vinna?
- Hårt jobb på träning och match, men samtidigt behålla kyla och spela smart

Vilken spelare har imponerat mest på dig, än så länge?
- Måste nog säga laget faktiskt bra konkurans på alla positioner
Men klart om man ska välja en spelare så väljer jag nog Oskar Gill
som trots sin ålder spelar mycket moget



Tack Simon!

Johan Nordin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback