» Eftersnack » Inför match » Sundsvall HK » Allt om Handboll

; 2009/2010

Den förra säsongen känns som ett svart hål som aldrig
riktigt exicterade
Många blev besvikna så också vi
Vi svek varandra och allt blev totalt i botten

Det har aldrig varit så skönt att få starta igång med försäsongen
som efter en sådan säsong
Nu har sommaren gått och vi har tränat ute hela sommaren utan
uppehåll vilket var ett väldigt bra drag utav vår tränarstab
Det känns som att det stärker gruppen och vi är med om all "skit" tillsammans

Nu har vi startat upp med inneträningen och första träningen är avklarad
med helt okej resultat
Precis som det brukar så finns inte riktigt tajmingen i löpningarna och
man vill betydligt mer än vad man mäktar med så här tidigt
Men det kommer att komma det är jag säker på

Känslan jag har är att vi ställer ett bättre lag på benen i år
Om inte annat en bredare trupp
Vi tappar ett par spelare men fyller på med väldigt bra spelare underifrån
och det ska bli riktigt roligt att se en sån som Oscar Gill och Petrus Hansen
som är jäkligt duktiga juniorer
Oscar kände på seniorhandboll redan ifjol och gjorde det jäkligt bra
Det som saknas är kanske en ren M9 utöver Putte men någon lär ta den rollen
och göra det bra, Sebbe kan göra det bra där, likaså både Oscar och Felix
Dom må vara unga men tuffa killar som vågar stå upp så jag tror att det kommer
falla sig väl ut
En annan spelare som jag tror kommer få ett stort ansvar på sina axlar och i mina
ögon den självklara kaptenen är Olle
Han kommer vara oerhört viktig för alla spelare och jag tror han kommer att klara
den press som man ställer på han, han måste bara lära sig att inte sätta allt för hög
press på sig själv så kommer Olle fira stora triumfer under hösten, vintern och våren

M6orna sliter som faaan i det tysta och det ska bli himla intressant att se
I dagsläget har vi tre riktigt bra M6or som kommer göra jäkligt stor nytta framåt
och även bakåt

I kantfacket har vi fått tillskott på en rad spelare som alla kan ta en plats helt klart
Det kommer bli en hård kamp om platserna på kanten det tror jag absolut och
det gäller att vara på topp för att få spela men jag tror alla grabbarna är beredd på
det och jag hoppas verkligen att vi får ut spelet på kanterna och att kant sexorna
tar lite mer ansvar och vågar lite mer än tidigare år
Då kommer vi bli farliga överallt

På målvaktsfronten är det nog första gången vi inte är 4-5 målvakter och det är både
på gott och ont helt klart men vi fortsätter ställa riktigt vassa killar mellan stolparna
i år och jag skickar en hälsning till Jalle att det vore skönt för laget och målvakterna
att ha dig med som stöd och någon med rutin att surra med

Jag personligen har nog aldrig känt sådant sug efter att ge sig in i leken och göra
allt för att vinna och jag tror många med mig är väldigt sugen på säsongen som står
för dörren

Vi har väldigt bra och duktiga tränare som håller i trådarna och får vi till det som vi borde
kunna så tror jag att vi ska kunna prestera ett spel som bär frukt

På återseende i Skönsbergshallen i början av oktober

Johan Nordin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback